مفهوم دیجیتال مارکتینگ چیست؟

معنی دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال

متوجه این موضوع شدین که عبارت این روزا چقدر به گوش می رسه؟

چیزی که از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال میدونیم فقط به یه عبارت اختصاص پیدا نمی کنه. محتوا، جستجو، بازاریابی از درون، کانالای چندگانه، کامل سازی همه اینا جایگاه خود رو دارن اما دیجیتال مفهومیه که بیشتر شرکتا در بحث بازاریابی خود اونو گذاشته ان.

در این بخش نظر تعدادی از بازاریابان دیجیتال برنده های مطرح دنیا رو پرسیده ایم تا به صورت تخصصی معنی و معنی دیجیتال مارکتینگ رو توضیح بدیم:

شما دیجیتال مارکتینگ رو چیجوری تعریف می کنین؟

دیجیتال مارکتینگ در واقع بازاریابیه و هممون بازاریابان دیجیتال هستیم. هر تاکتیکی در بازاریابی در دنیای امروزه باید دارای عنصر دیجیتال هم باشه.
تامی کانیزارو ( مشاور بازاریابی در IBM)


یه جواب ساده اینه که بازاریابی دیجیتال به وسایل الکترونیکی (کامپیوتر، تبلت، تلفن و …) واسه ارائه تجربه ای خاص به مخاطبان کمک می کنه. دیجیتال مارکتینگ در ظاهر بسیار ساده به نظر می رسه، اما بسیار پیچیده س. در واقعیت، دیجیتال مارکتینگ در زمان تعامل با یه مخاطب مستعد مثل نوک یه سرنیزه س. دیجیتال مارکتینگ کانال فرستادن پیام نیس اما انگار تجربه ای رو با زندگی ترکیب می کنه. دیجیتال الان اولین نقطه تماس مشتری با یه مجموعه هست. در این کانال مشتری کنترل بسیار زیادی واسه دیدن و شنیدن چیزی که پیش رویشه داره.
کوین ام گرین ( مدیر اجرایی و بازاریابی در DELL)


واسه من دیجیتال مارکتینگ به کار گیری رسانه های دیجیتال و وسایل پولی و رایگان به خاطر تحت تاثیر قرار دادن کاربرانه. نکته اصلی در بازاریابی دیجیتال موثر به کار گیری یه پلت فرم/ تکنولوژی/ تاکتیک درست واسه رسیدن به مخاطبیه که محصول شما رو خریداری می کنه، مقاله شما رو می خواند یا در تعامل با محتوای شما قرار میگیره.
سیمون هسلتین (مدیر ارشد در AOL)


هر وقتی که از وسایل دیجیتالی واسه ارائه محتوای خود به افراد استفاده کنین، شما از بازاریابی دیجیتال استفاده کردین.
بکی اورت ( استراتژیست بازاریابی محتوا در دانشگاه کاپلا)
بازاریابی محتوا