مفهوم اسپم در سئو – spam

اسپم – spam به معنی کرم و مزاحم، در همه جای دنیای الکترونیک کاربرد داره.هر گونه فعالیت یا وسیله مجازی در دنیای اینترنت که خاصیت داغون کننده یا مزاحم یا الکی داشته باشه اسپم تلقی می شه.

لینکایی که در کامنتای وب سایتا بی هدف و صرف ایجاد لینک ایجاد می شه یالینکای تبلیغاتی که در جاهایی که نباید درج شن، همه اسپم هستن.

وقتی سایتی از نظر موتورای جستجو اسپم  شناخته شه از یافته های حذف می شه.هم اینکه وقتی سایتی مبادرت به کارایی اسپم گونه کنه، مورد اخطار و تنبیه از سمت موتورهای جستجو قرار میگیره.

spamming در سئو دارای سوده.به خاطر همین همیشه به وسیله بعضیا استفاده می شه.مثلا خیلی از افراد تلاش می کنن با روشای spam و کلاه سیاه تلاش کنن موتور جستجو رو رو فریب بدن و سایت خود رو در صفحه اول یافته های جستجوی گوگل و موتورای جستجو به نمایش بیارن.

و از طرفی دارای ضرر و خطر بسیار بالاست.چون اگه روشای اسپم به وسیله موتورهای جستجو تشخیص داده شن، منتهی به حذف از یافته های موتورای جستجو می شن.

مقابله با اسپم از رسالتای اصلی گوگله.گوگل همیشه تلاش کرده بهترین کیفیت رو در یافته های خود داشته باشه و واسه این که به هدف خود برسه (که رسیده)، ناچاره همیشه با اسپم و روشای اسپم مقابله کنه.

spam مانند داستان دزد و پلیس همیشه ادامه داره.همونطور که در بخش امنیت هکرا تغییر می کنن و روشاشون تغییر می کنه و سیستم عامل هاو نرم افزارا هم خود رو مقاوم تر و امن تر می کنن، روشای قدیمی spamming در سئو هم کهنه و بی اعتبار می شن و روشای جدید جانشین می شن.در موازات اون موتورای جستجو هم روشای جدید رو تشخیص میدن و با اون مقابله می کنن.محتوا، لینک،تصویر و فعالیت اسپم همیشه در سطح وب هست و داره.تنها شکل اون تغییر می کنه.