تصورات غلط رایج در سئو – بخش دوم: بک‌لینک بیشتر، بهتر از محتوای بیشتر!

قبلا این جوری این بود که تا میتونی لینک بساز! هر چی بیشتر بهتر! اصلا هم لازم نبود که حتما و حتما بررسی کنیم که این لینکا از کجا میان؟ کسی دامنه هایی رو که به وب سایتش لینک میدن، زیاد بررسی نمی کرد و اولویت بر تعداد بک لینکا بود. همراه باشین.

بک لینک

البته این نکته رو بدونین که لینک سازی (Link Building) هنوزم یکی از ۵ عامل اصلی و بسیار مهم روند سئو هستش؛ اون چه که تغییر کرده، اینه که باید کمی در چگونگی لینک سازی، روشمان رو تغییر بدیم.
هر زمان که این موضوع مطرح می شه، این سوال تو ذهن خیلیا به وجود میاد که:

«بر کدوم یکی سرمایه گذاری کنم بهتره؟ لینک سازی یا مدیریت (و تولید) محتوا؟»

سرمایه گذاری

بک لینکا یکی از مهم ترین بخشای اعتبار سایت تون در پیش گوگل هستن. اما اگه به ما بگید که سرمایه ای دارم که واسه وب سایتم خرج کنم، ما به شما می بگیم:

«یه نفر رو استخدام کن که واسه وب سایتت محتوا تولید کنه!»

وقتی شرکتای جور واجور، آدمایی رو به خاطر لینک بیلدینگ استخدام می کنن، در واقع با این کارشون بر تعداد بک لینکا تمرکز می کنن، اگه بازی سئو فرق کرده (و خیلی وقته که فرق کرده!)؛ شما باید تمرکزتون رو روی منابع در رابطه و متنوعی بذارین که به شما لینک بدن.

وقتی که شما روی محتوا سرمایه گذاری می کنین، این محتوا می تونه واسه خیلی از صفحات وب، بلاگا، شبکه های اجتماعی و… استفاده کرده شه و تعداد قابل قبولی لینک به درد بخور و در رابطه به شما بدن (همونجوریکه این اتفاق واسه بارها میفته).

منابع:

  • Hubspot
  • Searchmetrics
  • Searchengineland

مقالات خیالات غلط عادی در سئو:

  • تصور غلط اول:
  • تصور غلط دوم:
  • تصور غلط سوم: